شرایط بازگشت کالاهای دیجیتال در طی گارانتی 7 روزهی هایموبو (فاقد گارانتی شرکتی)
یکی از مهمترین شرایط بازگشت کالا این است که وجود هرگونه مغایرت در مشخصات فنی محصول دریافتی میبایست نهایت ظرف کمتر از 24 ساعت پس از دریافت کالا به اطلاع هایموبو رسانیده شود.
لطفاً دقت بفرمایید تصاویر موجود در سایت هایموبو، ممکن است تصویر واقعی محصول ارسالی نبوده و تفاوتهایی از نظر ظاهر با محصول ارسالی برای شما داشته باشد. شایان ذکر است تصاویر محصولات موجود در سایت به منظور ذهنیت سازی نسبی خریداران عزیز در جهت تسهیل خرید صورت گرفته و عودت یک محصول با استناد به تصویر موجود محصول در سایت، قابل پیگیری نمیباشد. همچنین گارانتی 7 روز بازگشت برای کالاهای بدون گارانتی شرکتی بوده و خدمات کالاهای با گارانتی شرکتی، تماماً به عهدهی شرکت گارانتی کننده میباشد.
اطلاع رسانی خریدار میتواند از طریق این روشها صورت گیرد: تماس با هایموبو
نکته اول:
چنانچه مغایرت مورد نظر خریدار، در حالت عادی، بدون نیاز به بازکردن پلمپ بستهبندی و جعبه محصول قابل مشاهده باشد (برای مثال مقدار حافظه، گارانتی، رنگ و یا ویژگیهای امثالهم که بروی جعبهی دستگاه درج شدهاند)، خریدار میبایستی از بازکردن جعبهی دستگاه خودداری کرده و این امر را به هایموبو اطلاعرسانی کند. بدیهی است چنانچه کالا در شرایط اولیهی خود نباشد و از حالت اکبند و اصلی خود خارج شده باشد، امکان رسیدگی به درخواست خریدار وجود نخواهد داشت.
نکته دوم:
چنانچه مغایرت مورد نظر خریدار، پس از بازکردن پلمپ و بستهبندی محصول میسر باشد اما نیاز به روشن کردن دستگاه نباشد، خریدار باید از روشن کردن دستگاه، نصب سیم کارت و کارت حافظه در دستگاه و همچنین درج سایر اطلاعات شخصی (اعم از حسابهای کاربری و یا ایجاد رمز عبور) در دستگاه کاملاً خودداری کرده و از دور ریختن و یا پاره کردن کلیهی لوازم جانبی (اعم از برچسبها و نایلونها و یا بستهبندیهای مخصوص دستگاه) و یا از ایجاد هرگونه تغییر در بستهبندی شرکتی نیز اکیداً خودداری کند.
چنانچه کالا و یا لوازم جانبی همراه آن در شرایط اولیهی خود نباشد و از حالت اصلی خود خارج شده باشد، امکان رسیدگی به درخواست خریدار وجود نخواهد داشت.
نکته سوم:
چنانچه ایراد و یا مغایرت مدنظر به شکلی باشد که پس از روشن کردن کالا مشخص شود، و کاملاً بدیهی باشد (مشکلات شدید در نمایشگر، شبکه و امثالهم) کاربر باید پس از مشاهدهی آن حداکثر ضمن 24 ساعت پس از دریافت کالا، مشکل را به هایموبو گزارش کند. چنانچه اشاره شد، برخی از ایرادات در طی ساعات اولیه استفاده از دستگاه مشخص نبوده از این رو میتوان این گونه ایرادات را در طی گارانتی 7 روز بازگشت کالا به اطلاع هایموبو رساند.
شایان ذکر است چنانچه در طی استفادهی اولیه خط و خش بروی دستگاه ایجاد شده باشد، امکان رسیدگی به درخواست خریدار وجود نخواهد داشت و دستگاه شامل حال گارانتی 7 روز بازگشت کالا نخواهد شد.
لطفاً همواره در مورد بازگشت کالا توجه بفرمایید:
لطفاً دقت بفرمایید، گارانتی 7 روز بازگشت کالا مشمول اشکالهای فنی و ظاهری (شکستگی، خط و خش و مانند آن روی بدنه کالا) و همچنین ضربه، آب خوردگی و یا رطوبت و امثالهم که در اثر استفاده ناصحیح کاربر ایجاد شود، نمیشود. منظور از استفاده ناصحیح پس از تحویل کالا مواردی مانند حمل و نقل و جابجایی، نصب و راه اندازی، تنظیمات، کاربرد غیرمعمول، نگهداری و استفادهی غیر و متفاوت با توصیه سازنده کالا (قید شده در دفترچه راهنمای کالا) و سایر موارد بدیهی میباشد.
در این میان باید اشاره داشت که در طی دورهی گارانتی 7 روز بازگشت کالا، محصول خریداری شده نزد خریدار به صورت امانت بوده و این امر شامل حال ماده 241 قانون کیفر همگانی میشود. مقصود از ماده 241 قانون کیفر عمومی (674 قانون مجازات اسلامی) آن است که اگر مالی به هر عنوان به کسی سپرده شود و بنا بر استرداد یا رسانیدن به مصرف معینی باشد و شخصی که مال نزد او بوده آن را بر ضرر مالک تصاحب یا تلف یا مفقود و یا استعمال نماید مستحق مجازات خواهد بود.
عودت کالا به هایموبو باید پس از هماهنگی با واحدهای پیگیری سفارشات و از طریق دفاتر پستی (به صورت پست پیشتاز) توسط شخص خریدار انجام شده باشد و رسید مرسولهی پستی به همراه بسته برای هایموبو ارسال شده باشد بدین شکل عین مبلغ پرداختی به حساب شما برگشت داده خواهد شد.
اگر مشتری از خرید خود منصرف شود
انصراف از خرید توسط مشتری میبایست هر چه سریعتر به هایموبو اطلاعرسانی شده، تا از ارسال کالا جلوگیری شود و در صورتیکه اطلاعرسانی بعد از ارسال کالا انجام شده باشد، کلیه هزینههای پستی (ارسال، برگشت و بستهبندی) از مشتری اخذ میشود.
حداکثر زمان انصراف از خرید 1 روز پس از دریافت کالا میباشد که مبنای زمان دریافت کالا نیز زمان اعلامی شرکت پست (سایت پست) بوده و دراین حالت شرایط بازگرداندن کالای مربوطه در صورتیست که کالا تماماً در شرایط اولیه خود (پلمپ) باشد و هیچگونه استفادهای از آن نشده باشد.
توجه: هرگونه تغییر در شرایط اولیه کالا، حتی در بستهبندی امکان استفاده از این سرویس را از بین خواهد برد.